For ikke så lang tid siden præsenterede Tesla deres nyeste skud på stammen, Cybertruck.
Teslas har gentænkt pick-up trucken med et banebrydende polariseret design. Cybertruck er ikke lig med noget andet køretøj produceret til dato, og lægger man mærke til det, så har Cybertruck ingen Tesla-branding. Hvorfor?
Cybertruck er komplet strippet for alt Tesla-branding. Der er ingen logoer på truckens forreste eller bagerste kofanger, hjulene er ikke mærket, selv rattet mangler Teslas underskrift “T” -emblem som man ellers kender det.
Dette kunne indikerer at Cybertruck for sit helt eget brand, altså uden om den klassiske Tesla-branding. Det er dog kun spekulation, og Tesla har ikke selv meldt noget officielt ud omkring dette.
Det kan være et rent designvalg at holde Cybertruck så clean og minimalistisk i sit design som overhovedet muligt. Designet er så anderledes og revolutionerende inden for pick-up branchen, hvilket allerede gør det til et helt unikt køretøj.
Tesla har indgivet et varemærke for “CYBRTRK” sammen med et logo, der ikke svarer til virksomhedens egen designæstetik, hvilket gør spekulationerne kun bliver større, men sandsynligheden for, at Tesla skaber et nyt brand specifikt til Cybetruck, er i bedste fald tvivlsomt. Det bliver spædende at følge og vi må se om der i løbet af 2020 bliver meldt flere detaljer ud fra Tesla. En ting vi dog ved er at Tesla har en store plan for Cybertruck, blandt andet fordi markedet for pick-up trucks er kæmpe stort.
Designet på Cybertruck er der mange meninger om. Mange mener designet er fedt og fremtidsagtigt, og der er ligeså mange der synes designet er hæsligt. En ting er sikkert, mange har en mening, hvilket kun gør omtalen større, og dermed formentlig også giver Tesla den ønskede succes for Cybertruck.
Vi hører gerne din mening og holdning til Cybertruck. Smid os en kommentar nedenfor